fredag 6 november 2009

Studietips

Hej, när jag läste in historia och religion på distans så fick jag några inte alltför roliga läroböcker. Innan jag läste dem så lånade jag böcker om samma ämnen (t.ex renässansen) på biblioteket. BLAND BARN- OCH UNGDOMSBÖCERNA! De är jättebra även för vuxna, jag lovar. Lite roligare, lite fler bilder, lite mer pedagogiskt. SEDAN läste jag i mina läroböcker och då blev det ingen "korvstoppning" eftersom jag redan fått rätt bra kunskaper från biblaböckerna.
Nu gör jag samma till dottern som går i gymnasiet. Hon har väldigt mycket nu och behöver hjälp så det blir högläsning här framöver.
kram, Wi

9 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Riktigt smart!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset här med! Det är lite mycket för barnen emellanåt, så man hjälper ju gärna till.

    SvaraRadera
  3. Smart!
    Låter som en väldigt bra idé!

    Ha en skön söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilket kalasbra tips! =)
    Själv är jag tillbaka på internet nu, ska sätta mig och läsa ikapp lite på alla bloggar som jag följt innan uppehållet.
    Hoppas allt är kanon!
    Kram!
    Jacob

    SvaraRadera
  5. gud vilket bra tips! Tusen tack! Ska genast kika=)

    SvaraRadera
  6. Allt bra? De var ett tag sen...

    SvaraRadera
  7. Ja...vart tog du vägen..?

    SvaraRadera
  8. Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)
    Klicka här för att anmäla dig:
    http://www.domkallarmighannes.com/2011/03/dagens-blogg_17.html

    Eller ställ en fråga i min blogsvarsruta och bli länkad inför mina 300-600 unika besökare/dag:)

    SvaraRadera