söndag 14 juni 2009

Snart semester


Hej,
här vankas det semester. Om regnandet fortsätter så blir det nog HEMester. Dvs, lite pyssel hemma. Barnen vill byta rum med varandra. Vilket underbart tillfälle att gå igenom alla leksaker o prylar! Jag tror att även vi vuxna byter rum när vi ändå är igång. Vindsröjning behövs också, där är vi ca 1 gång om året, jag vet knappt vad som lurar i lådorna där uppe?
Ha det så bra och häng kvar hos mig, snälla. Även om blogginläggen glesnar ibland..
Kramar,
Wi

12 kommentarer:

  1. Hej Wi, ska ni göra så stora projekt som att omfördela rummen i hemmet, så går nog en hel del tid åt till det, liksom att rensa samtidigt. Låter vettigt med en HEMester (kul ord, ska jag använda) då får ni tid på er och alla får vara delaktiga, så vettigt. Dagsutflykter kan ni kanske göra för att vila från kaoset emellanåt. Kramar & Lycka till & Trevlig semester!
    Bålstavännen

    SvaraRadera
  2. Klart att jag tänkte hänga kvar vid din blogg. Du inspirerar mig till röjande lite här och lite där.
    Ha en trevlig semester eller hemester!
    /Camilla

    SvaraRadera
  3. Klart jag hänger med. :)

    Solen dyker nog upp hos er med här vad det lider. :)

    SvaraRadera
  4. Klart jag hänger kvar här..det blir så ibland man hinner inte blogga och inte kommentera. Men du!! vad positivt att tänka på allt bra man kan göra när det regnar. jag brukar tycka så åxå men nu blidde det lite mycke av det böta uppifrån
    Ha en underbar semester
    ram Bibban

    SvaraRadera
  5. Jag är kvar. Gott att rensa ut lite leksaker :)

    SvaraRadera
  6. Min semester börjar idag och här är mulet men man får ju ställa sig efter vädret, inga sura miner fast inte solen är uppe det finns ju att pyssla med. Ha det gott
    Lotta

    SvaraRadera
  7. 2 veckor kvar tills semester här, men mycket roligt att göra innan, så jag hoppas att allt vatten hinner torka upp!
    Kul att kunna byta rum och att de vill det!

    SvaraRadera
  8. oj, det ska jag ta itu med. Rensa i sonens rum. Behöver pyssla med annat för att rensa ut i tankarna. När jag rensar och städar mitt hem, då rensar jag hjärnan samtidigt...och känslan efter när det är mindre stök hemma känns underbar...

    SvaraRadera
  9. Klart vi hänger kvar, men det är lite så på sommaren att tiden blir än kortare! Man är än hit och än dit, och sitter ute och åker på sjön och semesterar och stugor och tja allehanda... Men sånt väder som vi haft senaste veckan hoppas jag att man slipper resten av sommaren eller det som ska föreställa sommar enl almanackan. Regn, kallt och blåsigt. Men idag kikar sola fram men blåser apkallt!

    SvaraRadera
  10. Jag önskar dig en trevlig Midsommar, och semester! Jag har bara 2v. kvar av min, men jag vet inte om jag kan säga att jag har haft SOMMARsemester, mera HÖSTsem. med tanke på vilket väder vi har haft...

    SvaraRadera
  11. Jag skulle också behöva gå igenom allt som finns på vår "vind" (Eller rättare sagt vad som finns i alla våra flyttlådor som står i ett av rummen i vår lägenhet) Vi har fortfarande inte packat upp allt sedan vi flyttade i början av mars (fy på oss). Men denna månaden blir det nog IKEA och köpa lite hyllor och förvaring och då blir det lite lättare att få upp sakerna eftersom det finns någonstans att ställa allt =) Men hälften skulle vi säkert kunna slänga åt helvete då det är skit som följt med dom senaste 3 flyttarna. Men men den som spar den ha en massa skit =) ;) Glad sommar =)

    SvaraRadera
  12. WOW!!! Ett bloggämne i min smak. Jag vill också rensa, men jag är sambo med en ekorre. Alla grejer äter upp mig, de tar min luft. Vi har ändå dålig luft i trånga-dyra-trea i betongförorten. Låt mig hänga här och inspireras! SNÄLLA!

    SvaraRadera