torsdag 16 juli 2009

Gävlehälsning - Tågmuseum och annat kul

Hej,
tack för era svar som jag just läst. Känner mig lite stressad, är i hotellfoajén och kollar bloggen lite. Tror det sitter en kille och väntar på att datorn ska bli ledig..
För er med tågintresse (eller med tågintresserade barn) kan jag varmt rekommendera Sveriges Järnvägsmuseum här i Gävle. Sedan finns ju även Furuvik och Fjärran Höjder (äventyrsbad). Shoppingmöjligheter också för de som inte har köpstopp..
Stor kram på er alla. Jag börjar jobba på onsdag nästa vecka. Då ska jag läsa ikapp era inlägg!
Kram kram,
wi

3 kommentarer:

  1. Åker jag till Gävle är det EN sak som gäller - HOCKEY...!!
    Både min sambo och dotter är Brynäs-fantaster så jag följer snällt med ibland...!
    Men det finns alltså annat att göra där?! :)
    Kanske man skulle informera dem om...!!

    Ha en fortsatt bra semester!

    SvaraRadera
  2. Attans ändå, då kanske man skulle styrt kosan mot Gävle när vi åkte från Stockholm, men då fanns mest bara Furuvik i mina tankar ohc jag inbillade mig att det var för mindre barn.
    Det är ju inte precis igår jag var dit! Minns inte ens själv!
    Men Gävle är rätt mysigt!

    SvaraRadera
  3. Ja, alltså, det finns järnvägsmuseum med fik i en riktig vagn, trevlig souvenirbutik med saker för både stora o små. Även t-shirtar till vettiga priser.
    Sedan finn Bologneskogen där vi spelade minigolf. Och så förstås Furuvik och äventyrsbadet Fjärran höjder. Jag är en levande reklampelare för Gävle..

    SvaraRadera