fredag 24 juli 2009

RENSA nu efter semestern. .. ..

Hej, funderingar efter fem veckor hemifrån. Sommarstugan är liten liten. Där finns bara det allra nödvändigaste. Vi bodde på hotell i Gävle. Jag älskar att bo på hotell och jag tror att anledningen är just att det är så renskalat. Inga reklamhögar. Inga skolkataloger som jag måste besluta mig för om jag ska spara eller slänga. Inga udda lock o burkar..
Jag kom hem och såg lägenheten med nya ögon. Fick lust att sätta igång DIREKT! (att röja alltså.) Synd att jag inte gjorde det för redan har jag slöat till. Fast jag får skylla på att jag just börjat jobba igen. Nåja, ett rumsbyte mellan två av barnen lär ändå leda till viss rensning och röjning och jag återkommer med foton.
Håll tummarna. Please. Min blogg heter ju faktiskt "Mer luft - mindre prylar".
Kram kram,
Wi
Ser ni vilket vackert linfält på bilden? Och min yngste prins.

5 kommentarer:

  1. ja, det är lustigt det där så snabbt man samlar på sig prylar. Jag slängde/gav bort nästan allt jag ägde när vi flyttade hit. Men två år senare så har pryl-förrådet byggts på ganska bra. :)

    SvaraRadera
  2. I mina perioder av rensning så har det varit vissa saker jag inte kunnat bestämma mig för om de är värda att spara eller inte - minnessaker som tex skolkataloger. Till slut kom jag på att ha en 'minnes-låda' där vissa saker, (minnen) som jag vill spara men som inte passar in någon annanstans, hamnar. Kan vara något vykort som betyder något extra, foton på en död kompis, skolkataloger, en och annan teckning osv.
    Kändes väldigt bra att få till den lådan!

    På senare tid har jag shoppat och samlat på mig snarare än rensat ut. Men nu när vi flyttat så ska en del bort! Ska packa upp så mycket som jag känner känns bra utan att bli plottrigt, sen får resten forslas bort igen!
    Jobbar just med dotterns rum. Målar en hylla till henne denna helgen. Ska bli kul att sätta upp den och få ordning på hennes favoritsaker. =)

    Ha en skön dag och lycka till med rumbyte och utrensning!

    SvaraRadera
  3. Man blir hemma blind. Det är bra att åka bort för man ser på sitt hem med nya ögon sen! =) Välkommen tillbaka! Har saknat dina inlägg!

    SvaraRadera
  4. Älskar att städa ur allting, men just nu är det nog trädgården som måste ses över efter att vi varit borta i över 3 veckor. Det är en djungel!

    SvaraRadera
  5. Grejen är väl den att man ska tänka sig för både en och två gånger innan man köper en pryl. Konsumera mindre och anordna bytardagar med vänner etc.

    MVH
    Viola

    SvaraRadera