fredag 7 augusti 2009

Bärsärkagång i badrummet!


Hej, gräsänkan Wi här. Tänkte vara lite nyttig när jag är utan familjen.

Orkar dock inte börja med de allra tyngsta projekten så det bidde badrumsrengöring.

Jag tömde ett smalt högt skåp som står på golvet. (Sakerna lade jag i några stora lådor så länge).

Bort med badkarsfronten. Bort med hanndukar o toarulle. Bort med skåpet!

Nu har jag gjort rent kaklet på väggar o golv. Vi har ett pyttelitet badrum men ändå är jag helt slut nu.

Sedan ska ju sakerna tillbaka igen. Då passar jag på att kolla lite vad som lurade längst in i skåpet. Snacka om Fredagsmys....

11 kommentarer:

  1. hehehe ja vi har också ett väldigt lite badrum men sjutton gubbar vad grejer det ryms :-)
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  2. Jamen visst GÖR det? Att ha en tonårsdotter i huset gör ju inte saken bättre..

    SvaraRadera
  3. Du är såååå välkommen..jag lägger nycklarna i postlådan...själv befinner jag mig nere vid hamnen och lyssnar på trubadur..hehe
    Tjingeling och Kram
    p.s näe vet nån vad, så oförskämd jag är..inte ska väl du ta hand om mina råttor;)d.s

    SvaraRadera
  4. Ja badrum kräver sin tid, här hemma är det jag som ansvarar för rengöringen där. Jag blir helt slut av det. =D

    SvaraRadera
  5. Det är jättekonstigt det där med badrummet, det samlas löjliga mängder saker där som man måste slänga.

    SvaraRadera
  6. Ojoj, så flitig du är........får lite dåligt samvete för här skulle behöva rensas lite överallt.........men det får bli en annan dag. En regnig dag kanske! /Anette

    SvaraRadera
  7. Min spalej är gjord av gamla höstörar där har jag tre olika clematisar som klättarar. Vi hörs
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Åh, vad härligt när det är gjort!
    Jag har sett till att tömma alla småflaskor nu när vi flyttade. Hotell-flaskor, du vet. Varför ska de ligga och samla damm? Nä, nu är de snart slut och det känns skönt!

    Lycka till med fortsatt rensning!

    SvaraRadera
  9. Nu fick jag lite inspiration till städningen, som ska göras här i dag!
    Du är så duktig, som gör lite i taget.

    SvaraRadera
  10. Fick du badkarsfronten tillbaka på plats - själv? Jag höll också på så där förr då när vi hade badkar, men måste alltid få hjälp att sätta fronten på plats igen. Det var riktigt pillrigt att få till det själv!!!
    Nu avkalkar jag glasig dusckabin med citronsyra, blir såå fint.

    SvaraRadera
  11. man behlver inte ha tonårsdöttrar för att det ska vara fullproppat i badrummet ;-) *seglar på maken*

    SvaraRadera