måndag 10 augusti 2009

När städinspirationen tryter. Biblatips!

Hej,
jag har varit på biblioteket vid mina favvohyllor, QCB. Där kan man hitta roliga böcker om man som jag är inne på "hus och hem-temat".
Böcker om Homestyling vänder sig till människor som ska sälja hus eller lägenhet men jag tycker det är inspirerande att läsa/bläddra i sådana böcker.
Många före- och efterbilder. Varför göra så fint bara när man ska sälja?
Medan maken läser deckare på kvällen så ligger jag och läser homestyling!

6 kommentarer:

  1. Inte så dummt kanske, då har man ju mannen nära så han kan se, hur han ska göra sedan ;)

    SvaraRadera
  2. Hej där! Det låter som inspirationsbombing!!
    Brukar också titta o läsa i såna böcker, t.ex feng shui...mm. Det är faktiskt himla kul böcker.

    SvaraRadera
  3. Låter som en lagom litteratur så där. När man är lite för trött och slö och inte orkar dra sig genom en däckare eller så kan det va skönt att bläddra runt lite och få inspiration.
    tackar

    SvaraRadera
  4. inspiration kan man finna lite varstans. :)

    SvaraRadera
  5. Ja, genom att bläddra o läsa så kan man liksom bygga upp lite inspiration mentalt.
    Innan man sätter igång på allvar.
    Just boken på fotot innehåller också lite roliga mardrömsvisningar som mäklare berättat om.

    SvaraRadera
  6. Boken är skriven av en numera känd ekonomibloggare, Fru EB

    SvaraRadera