torsdag 26 mars 2009

Jag erkänner, jag är Plantoholic

Jag erkänner. Ibland när jag går från sommarstugan genom skogen ner till sjön så har jag med mig några frön eller lökar. Smusslar ner dem där det går att krafsa undan jorden. Tänker mig att mina scillalökar om några år har spridit sig. Eller som här på fotot; pärlhyacinter. En solros dyker upp bland björkarna.. Några aklejor. Kanske en och annan lupin? Vallmo. Jag tar tillvara på frön på hösten så det kostar mig inte en enda krona. Nu har jag avslöjat min hemlighet. Åh, vad jag längtar till våren! Till min 'blommande skog'.

7 kommentarer:

  1. vad härligt det låter plantoholic! Kan vi byta? Det kanske jag borde prova och byta ut shop mot plant.=) Trevlig helg=)

    SvaraRadera
  2. Men vilken kul idé. Jag är visselige inte så mycket för blommor. Men att se en sollros eller nåt annat som inte hör hemma bland björkarna skulle vara roligt. Måste testa till sommaren.

    SvaraRadera
  3. Det var en bra idé...kostar ju inget heller. Har gjort samma sak förra året som nu ligger i ett kaffefilter och väntar på plantering. Fast med mina grö... svarta fingrar så kommer det nog inte upp något.
    Din blogg inspirerar mig!!!

    SvaraRadera
  4. Ingen dum ide! Blir nog jättefint när allt börjar blomma sen!

    SvaraRadera
  5. Vi har en skog bakom vårt hus där det växer blåsippor och så har vi scillor som rymt från villorna ovanför skogen. Dom trivs nog inte i den välordnade jorden vid husen. Så har vi skrattmåsar som satt på sig sina mössor och finns vid vår parkdamm tillsammans med canadagäss och gräsänder

    SvaraRadera
  6. En egen sommarstuga med en skog och en sjö, det låter ju underbart! Här verkar det snart bli vår, så jag kan komma ut i trädgården och med det blir det också mindre tid för handarbete.

    SvaraRadera
  7. Om alla var som du, skulle vi ha en vackrare värld.Kram!

    SvaraRadera