måndag 30 mars 2009

GAMMAL SÅS!

Hej, när jag gick igenom torrvarorna så hittade jag sådant som gått ut i datum.
Jag tycker när jag köper något att det håller i all evighet men det GÖR det ju inte.
Vips, så har bäst-föredatumet gått ut. Jag tog fram stora tuschpennan och skrev datumen (som ofta står med ytte-pyttesiffror i botten). Inte är det vackert men i köksskåpet är det väl mer nyttan än det estetiska som gäller. Åtminstone när det gäller såspulver...... Ha det bra - från en som är dålig på att göra såser och redningar. Därav pulversortimentet.
Men jag är en jäkel på fläsk med löksås. Då har jag inget pulver, jag lovar.

8 kommentarer:

  1. Smart! Det glöms så lätt bort annars och så går tiden... några år :D.

    SvaraRadera
  2. ..........ja, för att inte tala om kryddburkarna! Dem har jag inte vågat gå igenom.

    SvaraRadera
  3. Då kan jag skicka maken till dig ibland då, han älskar fläsk mer än det mesta!!
    Smart ide´det där att skriva lite större på askarna!!

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen ett bra tips!
    Trevligt att titta in hos dig för man lär sig nåt nytt :)

    SvaraRadera
  5. Det är så roligt att läsa din blogg. Jag känner igen mig nästan varenda inlägg.
    Rensade också nyligen på soppor, såser, efterrätter etc. Det fanns från så långt tillbaka som 2006. hahaha
    Skit bra att skriva på så man vet vad man ska göra slut på I TID.

    SvaraRadera
  6. Gudars vilket bra tips! Tack! Ska genast göra detta ikväll när jag kommer hem!

    SvaraRadera
  7. Problemet är väl att man "hamstrar" i perioder och så plötsligt så har man 12 paket med pulversoppor... sen är det sommar och ingen är sugen på varm soppa. Måste lära mig att inte köpa för mycket åt gången,fast det är extrapris, men det är svårt. Det känns lite tryggt med ett lager hemma! / A

    SvaraRadera
  8. Ta o släng allt som heter pulver. Det är ju ingen mat. Innehåller mest salt.

    /Viola

    SvaraRadera