torsdag 12 mars 2009

köpstopp och till exempel NÄSDROPPAR

Hej, jag har retat upp mig på att näsdroppsförpackningarna är så lika för stora och små. Så jag märkte upp dem TYDLIGT. Man blir ju så hemmablind men jag tänkte när jag rensade köksskåpet att "Varför har vi så MÅNGA näsdroppsflaskor?" (Vi har faktiskt ännu fler än de som står och poserar här på fotot!)
En fördel med köpstoppet är ju nu att jag INTE går och köper mer 'för säkerhets skull' när jag är på apoteket. Först använda det vi redan har. Förhoppningsvis ska vi inte behöva så mycket utan vara friska och krya (men det är en annan sak). Ja, så går funderingarna idag...

8 kommentarer:

  1. samma här! Städade precis ut medicinskåpet förra veckan! Nu ska lagren tömmas hemma först, sen handla och inte tvärtom som vi gör nu.

    SvaraRadera
  2. Visst gör man så, så du är inte ensam. Medicinskåpet kommer kanske att städas på söndag, vem vet...?

    SvaraRadera
  3. hmm, jaha, man skulle inte köpa mediciner i onödan heller när man har köpstopp.. ojdå, jag som bara skulle testa nya otrivin Comp, fast vi hade en halv vanlig, och lite kvar i en nezeril för barn och en för vuxna.. det blir bakläxa för mig det, fy på mig.

    SvaraRadera
  4. Jo näsdroppsförpackningarna är ju likadana .Lätt o ta fel

    SvaraRadera
  5. Då är det andra vägen här hos oss, vi är jämt utan näsdroppar när nån ska ha! Ha en skön helg

    SvaraRadera
  6. Känner igen fenomenet, minns en gång då jag städade köksskåpet (mycket rörigt och trångt) och hittade 6 paket potatismjöl... Vad gör man egentligen med såna mängder potatismjöl? Bakar mycket drömtårta!

    SvaraRadera
  7. Obs! glöm inte att kolla sista datum......näsdroppar är färskvara...

    SvaraRadera
  8. oj, den är säkert övertejpad med mina pedagogiska lappar!
    Tack, ska kolla...

    SvaraRadera