tisdag 10 februari 2009

Böcker, pärmar, spel och mera böcker.


Hej,

idag mötte jag "vår" målare som ska sätta upp nya tapetbårder i vardagsrummet.

(vi har två undulater och den ena har gnagt på bården när han var liten..)

Han kommer hit i övermorgon.
"Ställ allt en meter från väggen" sade han. Puh, jag tömde våra bokhyllor och lade böckerna i papperskassar som nu står överallt i lägenheten! Ja, utom i vardagsrummet alltså.


Det tar emot att bara ställa tillbaka allt när det är klart. Det finns en vördnad för böcker hos mig, det har jag fått efter mamma, men samtidigt undrar jag om jag verkligen kommer att läsa alla dessa böcker en gång till? Och vad gäller till exempel trädgårdsböcker; olika växter finns ju att kolla på nätet + biblioteket har massor av böcker om blommor och om det mesta här i välrden.

Pärmar, fotoalbum, sällskapsspel....det är MYCKET som får samsas om platsen i hyllorna..


Återigen ett ilandsproblem ..


5 kommentarer:

  1. Mäh, skicka hit den där målarkillen snabbt som ögat, mitt kök ser ut som en byggplats ;-)

    SvaraRadera
  2. Kände samma som dig när jag rensade bokhyllan för några månader sedan...men jag gjorde mig av med en heeel massa böcker och jag har inte saknat dem en sekund, har redan glömt vilka det var som fick försvinna....

    Det är ju bara "saker" även om jag fått dem av den eller den kan jag försöka tänka. Men visst är det svårt ibland.

    SvaraRadera
  3. Känner som du, gillar böcker men samtidigt blri det ju sällan man läser om dem igen. Men det är en "känsla" jag har, jag gillar inte att låna böcker jag vill liksom äga dem.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig kring böcker. Jag står också och tittar på mina bokhyllor, hur många kommer vi att läsa om? När jag har bestämt mig, så är det bokhyllan, som står på tur att rensas. Har räknat på mitt "stopp" under januari, så titta gärna in.

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag ska sätta in en bytesannons;
    En trädgårdsbok bytes mot en fröpåse...
    Tänk vad många vackra blommor jag kommer att få!
    :)

    SvaraRadera