onsdag 25 februari 2009

Avslutat mailutskick från butikskedjor

Hej, jag har haft lite bloggpaus.. Det har varit full fart med målare i kök och vardagsrum. Oj, vad mycket saker man får bära hit och dit när man renoverar. Ytterligare en bra anledning till köpstopp!
Jag köpte i och för sig en gardinstång igår men det känns helt okej.
Jag har också rensat i mail-listan och sagt upp nyhetsbrev och reklam från Rusta, ÖB, Odla nu och en massa andra företag. Det känns skönt. Dessutom, när det ringer försäljare så säger jag bestämt att jag har absolut köpstopp hela året. DET argumentet verkar de inte ha repeterat in några bra motargument till!
Ha det så bra! Kram, Wi

7 kommentarer:

  1. bra blog! Den här ska jag följa!=) Är en rensairöran fantast med köpstopp

    SvaraRadera
  2. Här i landet så pratar dom flesta försäljare finska så när jag säger att kan du ta om det där på svenska så blir dom fort färdiga, dom kan inte svenska. Visserligen kan jag finska men det säger jag ju inte :)
    Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej, för att slippa telefonförsäljare kan du ringa upp "NIX-registret" tfn.020-27 70 00, det är en gratistjänst för att slippa telefonförsäljare. Du måste ringa från den telefon det gäller. Då slipper du stress och när det ringer är det till familjen. Skulle de ändå ringa nån, säg då att du är med i NIX, då ber de om ursäkt, och ringer inte igen. Jag har Nix, är jättenöjd och mindre stressad.

    SvaraRadera
  4. Hehe jag vet en till här som borde ha köpstopp el närmare tre st i denna familj på fyra :-)
    Ska dock över till ert avlånga land idag så det lär nog bli nån liten pryl till - allt e ju så mkt billigare hos er!!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Köpstopp var en bra kommentar, den ska jag försöka komma ihåg.

    SvaraRadera
  6. Ja det var ett bra tips, att säga att man har köp stopp till försäljare. Men nu när du har köpstopp och fått bara massa saker hit och dit p g a måleri, då kanske du kan komma med lite rensningstips och kanske också läsa på om Feng shui eller vad det heter. Det skulle jag vilja veta mer om. Eftersom jag har tidsbrist så överlåter jag det till dig. Lycka till ;-)

    SvaraRadera