tisdag 17 februari 2009

Doftpotpotpourri - eller dammsamling?

Hej,
doftpotpourri.....(Jag fick kolla stavningen). På ren inpuls köpte jag två fina träfat och en påse med sådana där pott..grejor. Vackert och väldoftande! Men när jag köper sådana saker så målar jag upp en bild på ett luftigt och vackert hem där de torkade bladen blir pricken över i.
I verkligheten blir faten lite undanträngda på ett skåp i hörnet och efter ett tag känns det dammigt och ofräscht. Lite som torkade blombuketter som jag hade förut hemma. De känns bara just "dammiga" och trista efter ett tag.
Dessa är från förra året och jag har ruskat om dem lite och droppat på lavendelolja. De får vara kvar ett tag till.
Händerna tillhör min lille son. Min prins. Kram till er alla!

5 kommentarer:

  1. Hej på dig, tittar in och ser att du har trevlig blogg, ska titta in flera gånger.

    SvaraRadera
  2. Låter precis som hos mig, och mina tankar.
    Jag har också köpt torkade blommor, och doftblad och grejer men som du säger man målar upp en bild - verkligheten blir (i alla fall e ett tag) nåt annat.
    Ha en bra torsdag.

    SvaraRadera
  3. Känner lite grann så också med pynt. Det var menat att bli fint, men blir bara dammigt. Har numera börjat med ljus och sten på fat i stället, som man kan damma med dammvippan utan att det flyger åt alla håll.

    SvaraRadera
  4. Vet inte om du har läst karens kingstons rensa i röran! (världens bästa bok om rensning och feng shui) Enligt den ska man inte ha döda blommor mm då det repsenterar stagnerad energi!

    SvaraRadera
  5. Så sant. Det är något sorgligt med gamla torkade, blekta blombuketter.
    Fast det här potpourriet tyckte jag var ganska fint.. Men fler köper jag inte!

    SvaraRadera