tisdag 12 maj 2009

Alla dessa papper. Hjääälp!

Jag erkänner; jag har tappat kontrollen över mitt liv. I alla fall över mina papper.
Det svämmar över alla bräddar. Ibland tar jag en bunt och "börjar om från början" med ny pärm, register och en god vilja.
Några veckor senare så har jag en ny bunt som väntar. Visst är det mycket just innan deklarationen men jag tycker att många institut skickar o skickar o skickar.
Måste nog träffa "min" bankman snart igen och be honom gå igenom allt så jag får koll!
Hujedamig. Men annars är det bra. Kram från mig!

5 kommentarer:

  1. Huu, det där håller jag med om. Det bloggade jag också om för ett tag sedan. Jag blir tokig på alla olika pensionsbesked som jag ändå inte orkar begripa vad dom säger.

    Spännande att läsa din blogg om allt ditt rensande. Det inspirerar!

    SvaraRadera
  2. Det är ett problem jag känner igen! Nu tog jag i med "hårdhandskarna" och köpte ett dokumentskåp, bra för ordningen men också för att göra allt lite roligare...=)

    SvaraRadera
  3. Jag har såna där fack, vad dom nu heter... som man kan stapla på varandra. Jag, sambon och företaget har två var, en för betalda räkningar en för övriga papper. Obetalda räkningar samlar jag i en tidskriftsamlare. Sen rensar jag en gång i halvåret. Slänger allt som inte måste sparas. Det som ska vara kvar lägger jag sen in i pärmar. Ja, det var bara ett tips för att få lite kontroll över alla papper utan särskild ansträngning. Att sen få kontroll över vad man har och behöver för sparanden och försäkringar och allt vad det är, det kan ju vara bra att diskutera med sin bank då och då.

    SvaraRadera
  4. usch vad jobbigt det är med papper! Kan bara instämma.

    SvaraRadera
  5. Ja, det känns nästan igen tycker jag. Papper, papper, papper överallt!!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera