onsdag 20 maj 2009

"Två månadslöner i buffert"


Hej, jag var på banken igår och träffade en rådgivare. Jag har lite fonder, lån och så där och ville ha lite bättre koll. Enligt banken var det lämpligt att ha två månadslöner som buffert. Inte så att man måste följa rekommendationer men det var intressant att höra tyckte jag.

Sedan kanske man behöver mer om man bor i hus, där värmepanna och sådant kan gå sönder. I lägenhet känner jag mig lite mer trygg på den punkten.

I morgon åker vi till stugan. Bilen är lastad med en massa vissna påskliljor som jag fått till skänks. De ska ner bland björkarna! Härligt. och Gratis!

En lugn och skön helg önskar jag er! Kram, Wi

6 kommentarer:

  1. Tack, ha en underbar helg ni med.

    SvaraRadera
  2. Låter skönt med en helg ledig det skulle jag också gärna ha men nu är det bråda tider på jobbet.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  3. Ja i vissa avseenden så är det bättre med lägenhet, vi hyr och känner att det är tryggt att veta om något går sönder så ringer vi områdesvärden. =)
    Saknar visserligen en egen uteplats och en lite trädgård. Men vem vet det kanske blir ett litet fritidshus framöver. =)

    Tackar, ha en kanonhelg ni också! =)

    SvaraRadera
  4. Vi håller just nu på med en buffert. Vi bor också i hyresrätt så där behöver vi inte oroa oss för något. Dock har vi bil och den har gått sönder mycket innan så man vet ju aldrig. Dessutom är jag just nu mammaledig, men i mitten av aug börjar sonen på dagis och då är jag arbetslös så vi måste även spara ihop lite pengar så att vi klarar oss om jag inte hittar jobb (självklart kommer jag söka allt jag hittar. Orka gå hemma och göra ingenting ännu längre än vad jag redan gjort). Om jag inte hittar jobb är ju kötiderna på alfakassan sjukt långa så vi måste överleva de månader jag inte får pengar alls.

    SvaraRadera
  5. trevlig helg! Hoppas att ni får mycket sol=)

    SvaraRadera
  6. Hej kikar runt litegrann..och kom hit. Du har en väldans mysig blog. Så jag kommer tillbaka om jag får. Ha det så got
    Bibban

    SvaraRadera