tisdag 27 januari 2009

Erikshjälpen istället för Ikea..

Hej,
dottern behöver ett skrivbord och ena sonen en golvlampa (vi har inga uttag i taket där vi bor).
Jag fick iväg maken till Erikshjälpen, en jättestor, fin affär med begagnade möbler och husgeråd.
Ibland tänker jag mig att det ska vara lite "sunkigt" och så, men det var hur fint som helst!
Vi hittade dock inget skrivbord men man kan ju åka dit fler gånger eftersom sortimentet hela tiden ändras. Absolut inget ont om Ikea men de har säkert nog med kunder även utan mig.

Andrahandsvärdet på möbler, ytterkrukor, vaser, lampor osv är så otroligt lågt så sakerna kostar ca 10% av nypriset. För att inte tala om böcker!

Jo, jag har ju köpstopp också. Men OM jag absolut skulle behöva något så kollar jag först begagnat men fräscht.




3 kommentarer:

  1. Ja, loppisar och sånt kan man faktiskt hitta mkt fint på. har en par gånger faktiskt hittat helt nya fina tröjor, riktigt snygga och med prislapp och allt, antagligen nån som köpt som inte passar el så.

    SvaraRadera
  2. Hej! Det är så många som handlar på dessa ställen numera så det kan vara svårt att fynda, det gäller att ha tålamod och komma vid rätt tillfälle. Även Blocket är en bra fyndplats, så slipper man åka i onödan och frestas av annat "bra att ha".
    Mitt bästa fynd var på gamla Skärholmens loppis, köpte en soffa till stugan. Superkvalité, säkert 20 år gammal men man sitter som i en ny! Det lönar sig säkert att klä om den, men det är ett annat projekt!
    hälsar Trollprinsen.

    SvaraRadera
  3. Erikshjälpen och andra second hand är verkligen toppen!!

    Viola

    SvaraRadera