lördag 24 januari 2009

Ljuslyktor - inventering


Det här blir lite av en offentlig inventering. Jag har gått runt i lägenheten och samlat ljuslyktor på en bricka. Några lyktor hade jag i källaren och några under diskbänken. Javisst ja, de tre röda i högra hörnet stod på balkongen.

EN har maken köpt och det är den runda oranga uppe till vänster så jag kan inte skylla på någon annan i hushållet.. Några har jag fått.. Men de allra flesta har jag köpt.

Jag är fullt medveten om att det här med köpstopp kan sticka i ögonen på de som inte har möjlighet att köpa en massa onödigt. Men jag har ändå kommit till sans och det tycker jag är positivt. Ser också på fotot nu att en del behöver rengöras.

Som så mycket annat; NU ska jag använda det jag har och INTE köpa nytt!


3 kommentarer:

  1. Alltså så där skulle det nog se ut om jag gjorde sammaledes, och samlade alla lyktor här med... många olika... många... älskar ju ljus hihi
    Tack för en härlig titt i din blogg

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé. Jag ska också ta och plocka fram och undan alla ljuslycktor och placera om. Jag ska nog först börja med att plocka ner julgranen ;-)

    SvaraRadera
  3. Påminner om mitt vitrinskåp...Har dock fått ihop 2 svarta sopsäckar med kläder i helgen från bara de vuxnas skåp här i huset, så det reder sig långsamt.

    SvaraRadera