söndag 25 januari 2009

GAMLA BREV - kan man kasta?

Nu har jag försökt samla ihop gamla brev. Jag tänker förnuftigt att jag KAN inte spara på allt! Men foton och brev... Kan man kasta sån't?
Ser ni lilla bunten nere till vänster? Det är ju brev från min första pojkvän! Söta brev som han skrev till mig när jag sommarjobbade 50 mil från vår hemstad.
Eller brev från mormor. Hon lever inte längre. Eller från mina gamla brevkompisar jag hade när jag var liten? Eller de från min klasskamrat som bodde ett år i Afrika?
Jag kan ju kasta dem men för säkerhets skull kopiera dem först på kopiatorn? (dåligt skämt..)
I vilket fall så tänker jag alltid att jag ska läsa dem först. Och så har jag tänkt de senaste åren!

4 kommentarer:

  1. Jag sparar också på allt sånt där och har frågat mig många gånger, KAN man kasta, eller ångrar man sig sen?
    Det blir ju bara fler nostalgiprylar ju äldre man blir!

    SvaraRadera
  2. Brev speciellt från släktingar och så tycker jag man kan spara - ialla fall några ifall det är många...
    Men du har rätt man sparar mycket, spec om man har utrymme. Här är det vår "kalla vind" dit mkt åker - för mkt...
    Ha det gött!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle spara både dem ifrån pojkvän & ifrån mormor & slänga de andra

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Trevlig blogg - jag ramlade in här helt apropå
    Är det endast dina inköp som du räknar? Ungarnas också eller de är kanske inte så gamla att de hanlar så mycket.
    Breven tar inte så stor plats och så många fler lär det ju tyvärr inte bli i dagens e.post,sms etc värld. Så mitt råd spara alla - släng något annat.
    Eva

    SvaraRadera