måndag 26 januari 2009

Shopstopprapport och längtan till våren


Måndag. Jag har varit på Willys som ligger nära mitt jobb. Jag sneglade på en läcker GRÖN hink med urvridningsdel och mopp. Stora röda extraprisskyltar! Böcker.. Pepparkaksburkar.. Men jag höll mig till inköpslistan och det blev sådant vi har slut på som till exempel flingor, bröd, smör mm.

+ blodpudding och bacon som barnen älskar! Tänk; mitt enda impulsköp var blodpudding och ingen häftig GRÖN hink.

Idag sätter jag in en syrénbild. Jag brukar vara nöjd med våra olika årstider men nu längtar jag till VÅREN!

4 kommentarer:

  1. Det var strongt gjort!
    Man sparar inte så mycket som man tror på att fynda eller handla bra att ha grejor.
    Jag har "fyndat" på nätet, fått saker som inte håller måttet och måste sedan sända tillbaka sakerna som inte ens var värda det supernedsatta priset, för att inte tala om irritationen och besvikelsen över att fynden var skräp...
    Nu har jag bestämt mig för att återgå till att handla det jag behöver där jag kan se och känna på varorna direkt. Oftast blir det inte lika snabba inköp, definitivt färre!
    Lycka till med din nya livsstil!
    Tack för vårbilden, jag längtar efter ljuset och är spänd på den kommande vårens överflöd av färger, dofter och solens första, värmande strålar!
    Grefven af Sonö

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Via "samtal från min trädgård" så hittade jag hit till dig och det var mycket intressant att läsa dina inlägg!!
    Jag känner igen mig i mitt eget rensande.
    Jag kom i kontakt med "Rensa i röran med Feng Shui" för många år sedan och har hunnit läsa den MÅNGA gånger! Och hunnit rensa ut MYCKET - men kampen fortsätter, även om den är enklare numera!
    Lycka till med din utrensning!
    Jag kommer tillbaka och tittar hur det går :)
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  3. Längtar också till våren och trädgården. Och var bra, att du höll dig till inköpslistan. Jag har ett annat tips: Jag skickar min man att handla, han blir aldrig frestat!

    SvaraRadera
  4. Tänkte på dig och din blogg (som jag gillar) när jag gick förbi de gröna mopparna och hinkarna på Willys i går kväll... ;-)

    SvaraRadera