måndag 20 april 2009

Liten köpstoppslägesrapport. Ekonomi..

Hej, jag har tagit en titt i kassaboken.
Januari 2008 summa 5421:- Januari 2009 summa 2070:-
skillnad: 3351:-
Februari 2008 summa 4322:- Februari 2009 summa 2177:-
skillnad: 1145:-
Mars 2008 summa 7492:- Mars 2009 summa 3434:-
skillnad 4058:-
Jag behöver nog flera månader för att få större överblick, en del månader som t.ex mars förra året köpte jag ny akvariepump, kavaj mm. Men man kan ju ändå se att det skiljer rätt mycket. (8554:- så här långt).
Nu är ju hyra, telefoni osv INTE medräknat. Det jag räknar ihop i min egen kassabok är de kvitton jag har i plånboken, alltså inköp. En del mat. Mycket Rusta, ÖB, mycket onödigt ser jag nu!
Ha det så bra, vi hörs, kram, Wi

10 kommentarer:

  1. Det verkar ju vara rätt väg att gå, att får insikt om att det är onödigt. Vi har också samlat kvitton i väldigt många år nu, ända sättet att se vart pengarna går!

    SvaraRadera
  2. Gud vad ambitiöst. Jag har nog också försökt med kassabok någon gång, men det har nog slutat med skrivkramp och sedan har det runnit ut i sanden. Jätte bra med en ekonomirapport.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Att ha mer pengar över är inte det minsta fel, och jag tror inte du saknar krafset du köpte förra året...

    SvaraRadera
  4. Det är inte illa. Vad ska du göra av alla pengar du sparar, tänk vad det blir på ett helt år.

    SvaraRadera
  5. Skönt att ha koll på vart pengarna tar vägen och att se att man kan dra in på det där onödiga!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Ang. din fråga hos mig, visst kan du odla rädisor på balkongen. Fast det är nog bättre att plantera dem i en kruka eller blomlåda. Anldeningen till att mina hamnade i en godislåda var att jag drog upp dem i källaren först som sedan ställdes ut i växthuset för att få extra tidig skörd. Fördelen med godisburken var att man ser om det behöver vattnas "fniss"
    Visst är det skönt att ha koll på pengarna. Dra in på onödiga köp är egentligen inte SÅ svårt! Jag har kommit på att om jag går en stund i butiken så har jag redan tröttnat på en del saker och kan lägga tillbaks dem på hyllan igen och känna mig nöjd med det. Vi gör nog massor av onödiga impulsköp nuförtiden / gittan

    SvaraRadera
  7. Jisses du är duktig!!
    Jag är impad!!! :-)

    SvaraRadera
  8. Gay-undelater?
    Haha!
    Vad heter dom?
    Jonas och Mark?

    SvaraRadera
  9. kassabok och allt! =) Wow! Vad mycket pengar det blir över. Jag skulle vilja föra en kassabok men saknar den disciplinen, men blir inspirerad faktiskt av dig. Kanske borde ge det ett försök.

    SvaraRadera
  10. Tack för er uppmuntran. Man kan ju också se det som så att jag inte är duktig NU utan var väldigt 'O-duktig' DÅ..
    Men att komma till insikt och ändra beteende är väl rätt bra ändå.
    Däremot kan det ju sticka i ögonen på någon som hela tiden fått hålla hårt i plånboken.
    Ja, i vilket fall som helst så känns det bra!

    SvaraRadera