torsdag 16 april 2009

STRUMPRENSNING-jättekuuul

Hej, man kan göra mycket framför TV:n. Jag tog par för par och stack i händerna för att "besiktiga" ena sonens strumpor. Nu finns BARA hela strumpor. Trist på mornarna tycker jag o upptäcka en liten tå som sticker ut. Små fina bollar är det nu.
Sedan tänkte jag försöka lägga de tvättade längst bak vartefter så att alla stackars strumpor blir använda. Annars brukar det vara en 5-6 par som används gång på gång medan andra ligger och blir bortglömda. Trasiga strumpor får tjäna som dammtrasa en sista gång. Man kan dra den över handen och gå runt och smeka möbler o fönsterbrädor.
Nu ska jag ta nästa låda. Kanske snegla på Lyxfällan samtidigt?
Ursäkta suddigt foto..

5 kommentarer:

  1. Jag brukar torka toaletterna med strumpor som ska kastas. Jag undrar om du tycker att du sparar några pengar nu när du har köpstopp? Säljer du saker som du rensar eller kastar du bort dem?
    Jag har svarat på dina frågor på min blogg, så du kan gå in och kika.

    SvaraRadera
  2. Hej min kära Hyacintbuske!
    Tack för att du frågar, jag har verkligen inte skött det här med "återkopplingen" eller vad det heter. Jag har ju faktiskt bokfört jan-mars i år och ska jämföra med 2008. Siffror kommer! Men jag kan säga att jag har betydligt mer pengar nu. Igår "sparade" jag 195:- känns det som för jag dreglade över en snygg väska. Men köpte den inte. Det hade jag absolut gjort i fjol.
    Jag återkommer om köpstoppet, som går väldigt bra.

    SvaraRadera
  3. Snygg låda det blev! Här sparar vi en strumpa om det inte är fel på den eftersom vi har många av samma sort. så på något tidspunkt kommer det en "sockkompis", som behöver en annan ensam socka. Tokigt kanske, men det funkar.

    SvaraRadera
  4. Vilken ordning och reda - vågar inte ens kika in i lillans garderob det ser ut som tredje världskriget brutit ut där!
    Hoppas hon får städdille snart.

    SvaraRadera
  5. Gud så roligt: Hej min kära hyacintbuske!

    SvaraRadera