söndag 26 april 2009

Lycklig gräsänka. Är det hemskt?

Hej,
maken och sönerna har varit i Sälen. Bara jag o dottern hemma. Dottern var inte hemma så mycket hon heller. Och jag då? Har jag suttit hemma och längtat?
Nej. Jag har fått en massa gjort i lägenheten. Det roliga är ju att när jag gjort fint så har det hållit sig fint på ett helt annat sätt än när vi är fem stycken hemma. Har röjt och sorterat en del grejor. Kastat lite. Gett bort en del. På kvällen har jag tittat på TV eller läst eller varit ute och "surfat på nätet". Lite bloggar, lite facebook, lite föräldranätet. Nu är de hemma, rödrosiga och fina. Det känns faktiskt helt okej det också!
Kram från mig.

6 kommentarer:

  1. Man FÅR tycka så.
    Jag gillar att vara helt ensam.
    Men inte idag.
    Idag är jag Hjärtatsjuk och på jäääävligt dåligt humör.

    SvaraRadera
  2. Man får absolut tycka att det är skönt att få ha huset för sig själv ibland. Man behöver lite andrum emellanåt, om inte annat så för att påminna sig om hur lyckligt lottad man är som har huset fullt i vanliga fall. :)

    Jo du... bara undrar om det är okej om jag länkar till din blogg, virrig som jag är så är det lättare för mig att komma ihåg att gå in och kika om jag följer min lista på bloggen. :)
    Ha en fin fortsatt Söndag kväll
    /Nettan

    SvaraRadera
  3. Nu har jag hunnit tjata om tandborstning tre gånger så livet är tillbaka i sin vanliga rutin. Fast de är ju så söta de små gossarna..
    Visst får du länka! Kram på er

    SvaraRadera
  4. Javisst kan det vara skönt att vara ensam hemma ibland. Få bara vara, slippa en massa plock och "hålla koll", och bara få bestämma helt själv precis när man ska äta, vad man ska äta, vad man ska se på på tv osv osv
    Ha det gott !

    SvaraRadera
  5. GRATTIS på födelsedagen Wicke!!!!
    =)

    SvaraRadera
  6. jag tycker också om att få rensa och städa helt själv ibland=)

    SvaraRadera