fredag 24 april 2009

Tack o lov för PRO, De har loppis!

Hej. Igår ringde en trevlig grannfarbror och frågade om jag hade något att skänka. De ska ha loppmarknad imorgon. Så idag har jag varit i både källaren och garaget och plockat fram videofilmer, några tavlor, simkuddar (som barn har runt armarna), en glasvas, några glasskålar och något mer som jag redan glömt. Det kändes så skönt! Inte nog med att han hämtade och fraktade bort sakerna åt mig - han TACKADE också. ÅH.. .det är ju JAG som ska tacka.
Jag vill leva upp till mitt bloggnamn. "Mer luft - mindre prylar". Känns så bra.
Sköt om er, kramar, Wi

5 kommentarer:

  1. Åh så skönt. Ibland är det väl det som gör att man drar sig för att rensa, att man inte vet vad man ska göra med sakerna sen.

    SvaraRadera
  2. Det var ju ett otroligt fiffigt och bra sätt att bli av med saker man själv inte behöver. :)
    Och ja, det känns bra att rensa ut bland alla prylarna ibland. Jag slängde/gav bort nästan hela mitt bohag då vi flyttade utomlands och sparade bara de saker som verkligen har affektionsvärde och barnens prylar då såklart.
    Man mår klart bättre då man får rensa emellanåt. :)

    Jättetack för besöket inne hos mig också förresten. Ha en fin lördag
    Nettan

    SvaraRadera
  3. Ja, vad bra det är med såna loppisar!
    Fast här (folkets hus) får man lämna in sina saker själv - men det är oxå ganska ok.
    Sååå skönt att bli av med sakerna!
    Jag ska snart lämna in till sån loppis, men kassen har stått här och väntat ett bra tag och DET har varit jobbigt...

    Ha det gott och fortsatt lycka med utrensningen!

    SvaraRadera
  4. Det låter ju väldigt bra, att de hämtar grejorna. Just nu letar jag lådor till barnens kläder, så jag kan få det mesta i väg under maj. Det är så mycket som är för smått.

    SvaraRadera
  5. Ska sanningen fram så var det inte bara PRO som hade loppis. Dom delade den med SPF! Man hade loppisen för att bidra lite grann ekonomiskt till Folkets Hus som är på fallrepet. Man vill bygga lägenheter där i stället. Hur ska det då för tomtemor och tomtefar som dansar linedance i Folkets Hus? Dans i någons hall eller kök?

    SvaraRadera