torsdag 30 april 2009

Jag har gjort dumlekakor! GODA!

Jag har gjort Dumlekakor. Man toppar genom att lägga en noblesse ovanpå direkt när de kommer ur ugnen. Så goda så man bara.....jag vet inte VAD.
Om någon vill prova:
200 g smör
1dl socker
3 dl vetemjöl
1tsk bakpulver
dumlekolor
Noblesse (ljus eller mörk)
Blanda alltihop när smöret är rumsvarmt, mjukt o härligt.
Rulla till ca 20 runda bullar. Lägg i aluminiumformar (jag hade vanliga muffinsformar)
Tryck i en halv dumle i varje. Grädda 12 minuter i 175 grader.
Lägg på en noblesse på varje kaka direkt när de kommer ut ur ugnen.

Göm dem för barnen och ät upp! Kram från mig.

6 kommentarer:

  1. Huuu... det lät nästan fööör gott...!
    Och "present-tipset" i förra inlägget är ju kanon!
    Och i förr-förra inlägget. Skönt att var ensam en stund och göra det man känner för!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. ser onekligen goda ut. Får nog ta och prova det där nästa gång jag åker till IKEA och kan köpa dumle. :)

    SvaraRadera
  3. Lät jättegott!

    SvaraRadera
  4. dom där brukar mamma göra, de är "jag kan inte sluta äta"-goda. :D

    SvaraRadera
  5. MUMS! Provade receptet igår och dom kommmer göras fler gånger!!!!

    SvaraRadera