tisdag 7 april 2009

Var tacksam för kylskåpet!

Jösses, vad många saker jag tar för givna. Vår kyl började krångla härom dagen. Det var 17 grader varmt. Vi vred av det och så på igen och det brummade igång. Nästa dag var det 18 grader.. Jag fick panik och tog mat i en kylväska och ställde i kylen på jobbet. En del tog vi ut på balkongen. Sedan blev kylen kall igen för att sedan lägga av. Nu har det gett upp sin sista suck. Jag har tvättat det och det gör sig redo för återvinningen. Det blir ersatt av ett nytt. Nu är det ju frys i samma och det är ju synd för frysen fungerar. Nu går vi till balkongen och hämtar mjölk, smör mm men det är ju ganska varmt ute också nu och vi får flytta runt maten så den inte står i solen. Puh, det ska bli så skönt att ha en KYL igen! Jag ska KRAMA kylskåpet och tacka det varje dag! (nåja). Var rädda om er! Kram från en som fått rensa mat..

8 kommentarer:

  1. Vi har varit där du är nu, utan kylskåp! Ingen höjdare, vi insåg snabbt hur beroende vi var av det! =)

    SvaraRadera
  2. ja kylskåp är jätte viktigt! Vi köpte alla nya vitvaror när vi renoverade köket. Såå skön känsla att få allt nytt och fräscht!
    Vi sparade det gamla kylskåpet igaraget, ifall att vår någon gång går sönder så har vi en reserv! Hoppas det går bra med ert nya kylskåp!

    SvaraRadera
  3. Ja det e inte skoj med krånglande kylskåp!
    Man vill gärna ha maten fräsch!

    SvaraRadera
  4. Tur att det inte är mitt i sommaren då... Får försöka se det positiva!

    Påskägget är köpt på Netto. Fanns samma mönster i en annan färgställning oxå. Och så var de billiga :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Så är det att vissa saker tar man förgivna och sen när dom slutar fungera är man i klistret. Vi har också varit tvugna att ersätta vårat kylskåp för nåt år.
    En riktigt glad påsk på dig!

    SvaraRadera
  6. Kom i håg, när jag öppnade mitt kylskåp på sommaren för 14 år sedan och skulle hämta kall mjölk till jordgubbarna. Ute var det +31, och mjölken var varm, pålägget var varmt. Då hann man inte tänka så mycket, när det var lördag i en liten stad, och vitvarubutiken stängde kl 13, om en kvart vill säga. Bara att åka och införskaffa!
    Hoppas det blir bra, vad du än väljer.

    SvaraRadera
  7. Min kyl gick sönder på torsdag kväll, ringde i panik på fredag morgon till hyresvärden som lungt sa "vi fixar det på onsdag nästa vecka"..

    Man är helt överdrivet beroende av den där kylen och frysen. För att inte tala om strömavbrott :)

    SvaraRadera