onsdag 22 april 2009

Vräk ut lådan framför TV:n

Alltså, det kan vara jobbigt att komma igång och rensa. Jag tror att hemligheten är att inte tänka så mycket innan för i så fall blir det jättejobbigt! Om jag tänker att "idag ska jag rensa fyra lådor och två hyllor". Usch och fy. Aldrig.
Däremot; om jag ska titta på nyheterna eller lyxfällan eller Rent hus eller något annat program (svenska program är lättast då man inte behöver läsa textremsan),
då sätter jag mig på golvet med valfri låda som jag helt sonika vänder upp och ner.
Inom räckhåll har jag pappersinsamlingskasse (om jag rensar en låda med papper i) och en sopkorg. Jag lägger tillbaka i lådan och det blir automatiskt finare än innan.
Hittar man sedan något som hamnat fel så lägger jag tillbaka det sist. Ibland dyker det upp nagelfilar och annat som ska till badrummet till exempel.
Kökslådorna är kul också. Där brukar jag hitta burklock till burkar som jag lämnat till glasigloon. Gem, linjaler - ja allt möjligt och lite till.
Att röja lite när man är arg är också bra- oj vad jag kan slänga saker då!
Ha det så bra, Wi



5 kommentarer:

  1. Hej Wicke,
    Jag går alltid in på min instrumentpanel som tillhör min blogg och väljer att följa en blogg som jag är intresserad av. Det står där "Bloggar som jag följer".
    Jag är rätt säker på att om du också la till den funktionen på din blogg så skulle du se att bland annat jag följer din blogg.
    Jag tycker det är jättesmidigt att använda mig av det, för då ser jag alltid när jag går in i instrumentpanelen vilka som senast uppdaterat.
    Hoppas det hjälper dig, hojta till annars så ska jag se om jag kan tipsa om något annat. =)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack för ett kanontips! Ska testa redan ikväll. //Tiana

    SvaraRadera
  3. Jag som inte gillar att se på tv kan varmt rekommendera radion. Det fungerar också bra när man ska sortera sånt som är riktigt trist (typ lådan med udda strumpor).

    SvaraRadera
  4. Ja lådor från datarummet skulle funka och såna där "alltiallo" lådor - men i klädskrubben så har vi eg bara hyllor, och de är inte s´å lätta att få ner hit till tv:n *fniss*
    Men annars är det nog en bra ide!!
    Att städa då man är arg är bra, jäklar vad det går undan då!!

    SvaraRadera
  5. Bra tips, men det blir svårt att släpa fram klädkammaren till TV:n :-)
    Jag får väl ta till radion.

    Trevlig blogg för övrigt. Jag kommer att läsa här fler gånger.

    SvaraRadera